loading...
مسائل زناشویی
محسن بازدید : 477 پنجشنبه 30 مهر 1394 نظرات (0)

مقاله وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری

وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری

وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری

وظایف شوهر در دوران بارداری همسر


به هم خوردن تناسب اندام بانو:

لذا هرگز نباید یک زن را از مادر شدن ترساند بلکه شوهر بایستی همیشه آرام بخش همسر باشد و با حرفهای شیرین و عاشقانه وی را آرام کند

تناسب اندام خانمها از حدود چهار ماهگی دوران بارداری شروع به تغییر می کند و این تغییرات تا بعد از زایمان و دوره شیر دهی همچنان ادامه دارد و شاید اضافه وزنی که در دوره حاملگی ایجاد شده همچنان ادامه داشته باشد و یا گرفتار عوارض آن باشند. مثلا پس از زایمان ماهیچه های شکم کاملاً شل می شود و پوست اضافی زیادی باقی می ماند. برخی زنان با این که وزنشان متناسب می شود و تقریباً به وزن پیش از حاملگی و زایمانشان برمی گردند ولی تناسب بدنشان به هم می خورد و شکمشان تو نمی رود.

در چنین شرایطی خانم از هر زمان دیگر به شوهر خود نیاز دارد و گفتن جملاتی همچون « این تغییرات مهم نیست»، «اتفاقا این طوری خوشگل تر شدید»، « برای من همیشه مثل روز اول هستی» و... جملاتی هستند که دل زن را لبریز از محبت به شوهر و فرزندش می کند و عاشقانه رنج ها را تحمل می کند، اما بیان بعضی جملات شاید پتگی باشد بر سر همسر و بچه مان جملاتی همچون « هر روز چاق تر می شوی» یا دیگر مثل روز اول نیستی و... باعث عذاب خواهند شد.


مشکلات ارتباط جنسی:

در بعضی مواقع همچون سابقه زایمان پیش از موعد، ممکن است پزشک زوجین را از آمیزش جنسی و یا رسیدن به اوج لذت جنسی باز دارد. در چنین مواقعی هم بایستی شوهر خویشتن دار باشد و بر همسر خویش به خاطر عدم تمکین کامل فشار نیاورد که این امر باعث رنج همسر شده و شاید بعد از زایمان این کارهای شوهر باعث سردی همسر شود.


جنسیت فرزند:

با اینکه چندین قرن از عصر جاهلیت سپری شده است اما هنوز هم رگه های جاهلی در بین بعضی از افراد و خانواده ها وجود دارد. گاهی مشاهده شده برخی از شوهران وقتی در بیمارستان می شنوند که همسرشان دختر به دنیا آورده، یا قرار است فرزندشان دختر شود، نسبت به همسر خود بی توجهی و بدرفتاری می کنند. و به نوعی فرزند پسر را به دختر ترجیح می دهند. هر چند در جنسیت فرزند مرد بیش از زن دخیل می باشد با این حال افراد جاهل باعث تلخی کام همسر می شوند، این امر باعث کدورت زوجین از هم می شود و در اینده زندگی متزلزلی را برای زوجین به ارمغان خواهد آورد.


ترس از مادر شدن:

انسان ها در مورد چیزهایی که تجربه ندارند دچار هیجان و اضطراب می شوند و در این بین تبلیغات و صحبت های دیگران در ازدیاد ترس یا استقبال از آن تاثیر زیادی دارد لذا هرگز نباید یک زن را از مادر شدن ترساند بلکه شوهر بایستی همیشه آرام بخش همسر باشد و با حرفهای شیرین و عاشقانه وی را آرام کند.

وظایف شوهر بعد از زایمان همسر


- برای همسر خود یک حامی باشید. اگر همسرتان دوست دارد به فرزندش شیر بدهد، او را حمایت کنید. مرد با حضورش در تمامی لحظات شیر دهی، عوض کردن و خواباندن کودک می تواند حس امنیت را به همسرش منتقل کند. زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد.


- زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد. مرد می تواند طی این دوران رابطه جدیدی را با همسرش ایجاد کند همچنین مرد با حضورش در تمامی لحظات « شیردهی، عوض کردن کودک، خواباندن و...» می تواند حس امنیت را به همسرش منتقل کند.در پایان به همسر خود نشان دهید که پدر شدن یکی از مهم ترین، بزرگ ترین و زیباترین اتفاقاتی است که بعد از تقسیم قلب تان با وی، برای شما رخ داده است

دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگی‌های خاص خود را داراست. مردان در طی ۹ ماه بارداری همسرانشان نیاز به آمادگی دارند.

وظیفه پدری و پدر بودن از قبل از تولد شروع می شود. همان طور که مادر مواظب کودکی است که در شکم خود دارد پدر کودک با مواظبت از مادر کودک به طور غیرمستقیم مواظب کودکش است.

راههای ارتباط برقرار کردن شوهر با کودک متولد نشده


- محققان به این نتیجه رسیده اند که، کودکان پیش از تولد (در حدود ۶ ماهگی یا حتی زودتر) صداهای بیرون از رحم مادر را می شنود. برخی از محققین بر این باورند که ممکن است کودک پیش از تولد، عملاً صدای پدر را بهتر از صدای مادر بشنود، زیرا مایع آمنیوتیک، صدای مردانه را، که دارای فرکانس پایین است، بهتر از صدای زنانه تشدید می نماید. صحبت کردن با کودک متولد نشده تان راه را برایتان هموار کرده و کار گفت وگوی شما را با او پس از تولد راحت تر خواهد نمود. مطالعات نشان داده است کودکانی که پدرانشان پیش از تولد با آنها صحبت کرده اند، بعد از تولد نیز نسبت به صدای پدرشان واکنش بیشتری نشان داده اند، و این امر شاید به دلیل آن بوده که صدای پدر در ذهن کودک پیش از تولد نقش بسته است.

- یکی دیگر از راههای ارتباط برقرار کردن با کودک متولد نشده اتان لمس کردن اوست می پرسید چگونه می توان او را لمس کرد؟ شما می توانید با دست خود این موجود رشد یابنده را لمس کنید.


- هر شب با کودک خود صحبتها داشته باشید. مثلاً به او بگوئید «سلام عزیزم، من پدر تو هستم. منتظرم تا تو را ببینم. دوستت دارم» خود را در این مورد محدود نکنید و اجازه دهید هر چه در فکرتان می گذرد بر زبانتان جاری شود. در ابتدای ممکن است حرف زدن شما، به عنوان مردی کامل، با کودکی که هنوز به دنیا نیامده احساسی ناخوشایند در وجودتان برانگیزد. لیکن چیزی نخواهد گذشت که با این آداب شبانه خو می گیرید.


- همراه شدن دستان گرم شما روی شکم همسرتان و گفت وگوی گرم و صمیمی شما با کودکتان دال بر دلبستگی شما با این دو موجود خاص است که پس از تولد به شما تکیه خواهند نمود. این کار شما دو پیام مهم از سوی شما به این دو موجود ابلاغ می کند: شما نسبت به همسرتان احساس همبستگی می کنید. شما نسبت به کودکتان احساس دلبستگی می کنید.


- هر وقت شما نسبت به کودکتان ابراز محبت می کنید این احساس به همسرتان دست می دهد که شما به او محبت می کنید و همسرتان احساس شادی و شعف و دوست داشتن می کند جالب است بدانید که یکی از بهترین راههای مساعدت به سلامت عاطفی زن باردار ایجاد این احساس در اوست و شما در ایجاد احساس برای همسرتان به عنوان شوهر خوب و یک پدر مهربان متعهد هستید. در نتیجه بین شما و همسرتان رابطه عاطفی عمیق ایجاد می شود و اختلافها و کشمکش ها به خودی خود از بین می رود.


- این ایجاد همبستگی پیش از تولد برای خود شما هم سودمند است. چون این کار باعث می شود احساس صمیمیت بیشتری با فرزندتان داشته باشید در نتیجه دلبستگی شما به ایفای نقش پدری بعد از تولد فرزندتان راحت تر می شود. زیرا این نقش را قبل از تولد آغاز کرده اید.

پدر شدن یکی از زیباترین اتفاقاتی است که بعد از تقسیم قلب تان با همسر،برای شما رخ میده

منبع : تبیان / بیتوته

 

وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری - پایگاه اطلاع رسانی ...
www.tanzimekhanevadeh.com/wedlock/2577-وظایف-مردان-بارداری-زایمان
تناسب اندام خانمها از حدود چهار ماهگی دوران بارداری شروع به تغییر می کند و این تغییرات تا بعد از زایمان و دوره شیر دهی همچنان ادامه دارد و شاید اضافه وزنی که در دوره ...
۱۸ توصیه به آقایان از بارداری همسر تا زایمان - بیتوته
www.beytoote.com/wedlock/bardari/wife-pregnancy.html
بارداری علایم بارداری بارداری هفته به هفته زایمان اگر همسر شما در حال تغییر روش زندگی مانند ترک سیگار و... و آماده شدن برای ... وظیفه پدر قبل از تولد · وظایف شوهر در دوران بارداری و زایمان · وظایف مرد در بارداری .... بعد از دعوا با همسرتان، با هم شام بخورید.
تصاویر برای وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداریگزارش تصاویر

    نتیجه تصویری برای وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری
    1 روز پیش
    نتیجه تصویری برای وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری
    2 روز پیش
    نتیجه تصویری برای وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری
    نتیجه تصویری برای وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری
    2 روز پیش
    نتیجه تصویری برای وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری

تصاویر بیشتر برای وظایف مردان قبل و بعد از دوران بارداری
وظایف مرد در دوران بارداری و زایمان همسر - آکا - روزنامه ،سلامت
www.akairan.com/koodak/zaieman1/hamsar-8464.html
در دوران بارداری، زایمان و با ورود نوزاد به خانه، مردان همانند پروانه دور همسرشان می گردند. ..... این می تواند قبل از پریود (دوره) شروع شده، حتی بعد از حاملگی نیز بدتر شود.
وظایف مرد در دوران بارداری ,زایمان و شیردهی همسر-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=7109...69...
۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - وظایف مرد در دوران بارداری ,زایمان و شیردهی همسر, ... نام می کند و با مسایل علمی در رابطه با نوع رفتار با همسر، قبل و بعد از فارغ شدن و تربیت فرزندان ...
رفتار با زن باردار،مردان چه رفتاری با همسر باردارشان باید ...
www.delgarm.com/marriage/pregnancy-and.../54813-رفتار-با-زن-باردا...
دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج · دانستنیهای جنسی · زنان , بارداری و زایمان · رازهای موفقیت · دوران سالمندی .... طی دوران بارداری، زایمان و با ورود نوزاد به خانه، مردان همانند پروانه دور همسرشنان میگردند. ... پس از فارغ شدن یک خانم ، همسر وی عادات سابق را پیش میگیرد و هیچ تغییری در ... زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد.
وظایف شوهر در زمان بارداری، زایمان و بعد از تولد
www.tahapakhsh.ir/during-pregnancy-childbirth-birth/
۳ روز پیش - وظیفه پدری و پدر بودن از قبل از تولد شروع می شود.دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگی های خاص خود را داراست.
وظایف پدر جوان، قبل و بعد از بارداری
www.nayabfun.com/1393/.../وظایف-پدر-جوان،-قبل-و-بعد-از-بارداری/
وظایف پدر جوان، قبل و بعد از بارداری. بسیاری از آقایان از اینکه نمی دانند در دوران بارداری همسرشان چه کارهایی انجام دهند، نگران می شوند. در این دوران، تمام توجه متوجه خانم ...
مردان و بارداری همسران، پدرها چه وظایفی دارند؟
niniban.com/fa/news/.../مردان-و-بارداری-همسران-پدرها-چه-وظایفی-دارند
۵ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - وظایف مرد در دوران بارداري و زایمان همسر ... از مهم ترين، بزرگ ترين و زيباترين اتفاقاتي است که بعد از تقسيم قلب با همسر، براي هر مردي رخ مي دهد.
وظایف شوهر در دوران بارداری و زایمان - شمسه
shamsehplus.ir/tag/وظایف-شوهر-در-دوران-بارداری-و-زایمان/
۳ روز پیش - وظیفه پدری و پدر بودن از قبل از تولد شروع می شود. دوران بارداری، دورانی ... دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگی‌های خاص خود را داراست. مردان در طی ۹ ماه ... وظایف شوهر بعد از زایمان. پدر شدن یکی از ...
وظایف مردها در دوران بارداری همسرشان - تعیین جنسیت جنین ...
www.doctorfa.lol/.../aghajajaiyauaiahajagyauaiajaiyxeiywaeyewlafwlaj-5...
ترشحات و لکه خون 52 روز بعد از زایمان ... دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگی‌های خاص خود را داراست. ... با همسر، قبل و پس از فارغ شدن و تربیت فرزندان خود آشنا می‌شوند، اما در بیشتر نقاط دنیا، هرگاه پزشک مربوطه ...
برچسب ها - مرد قبل از بارداری - نی‌ نی‌ بان
niniban.com/fa/tag/1/مرد%20قبل%20از%20بارداری
های پیش از بارداری ناهید خدا کرمی رئیس انجمن مامایی. ... قلبی داشت بعد از سه روز مرد الان قصد بارداری... زایمان نه لزومی ... وظایف مرد در دوران بارداری، پدر شدن ترس ندارد!
تدابیر دوران بارداری(4)(آداب معنوی بارداری)
shiateb.com/Pages/docsSimpleView.aspx?langid=1&sel=1086
تنش هاي روحي، وظايف مردانه! ... بار دیگر یادآوری می کنم که این مقاله به «آداب معنوی دوران بارداری» خواهد پرداخت و مسایل ... را به سوی اصلاح مادّی و معنوی پیش ببریم. ..... ۱- زن باردار باید در طول دوران بارداری – و البته دوران قبل و بعد از آن – با حفظ ادب و ...
وظایف مردان بعد از سقط جنین
www.tanzimkhanevadeh.ir/posts/.../وظایف-مردان-بعد-از-سقط-جنین.html
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وظایف مردان بعد از سقط جنین. ... سقط جنین زمانی است که جنین قبل از ۲۰ هفته از بارداری از بین می رود. سقط جنین تا ... فعالیت جنسی در دوران بارداری ...
نقش مرد در دوران بارداری همسر
moeinmahroom.ir/نقش-مرد-در-دوران-بارداری-همسر/
۲۱ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پس از فارغ شدن یک خانم ، همسر وی عادات سابق را پیش میگیرد و هیچ تغییری در ساعات کار خود نمیدهد، آنها ... موضوعی که طی دوران بارداری همسر و حس پدر شدن مردان را میترساند ... زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد.
مقاله نقش مردان در طی دوران بارداری زنان [آرشیو] - سایت علمی ...
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-85876.html
۱۰ بهمن ۱۳۸۸ ه‍.ش. - 3پست - ‏1 نویسنده
پس از فارغ شدن یک خانم ، همسر وی عادات سابق را پیش میگیرد و هیچ تغییری در ساعات ... موضوعی که طی دوران بارداری همسر و حس پدر شدن مردان را میترساند:درک نکردن زن طی دوران ... زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد. ... خيلي از مردان در دوران بارداري و بعد از زايمان به اين دليل كه همسرشان به آنها توجه ...
ده کاری که مردان می توانند برای کمک به بارداری ... - نی نی رشد
niniroshd.ir/?p=1061
ولی خطراتی وجود دارد که ازبه دلیل عدم آگاهی زوجها به نقش مهم مردان می تواند .... بسیاری از تفریحات برای زنان، قبل از بارداری متوقف و ممنوع می شود و حتی برخی از آنها ... دود سیگار و تنباکو در محیط خانواده، چه در دوران بارداری و چه بعد از تولد ... پدران آینده همکار پدران برای بارداری وظایف شوهر در باردرای وظایف مردان در باردرای ۱۳۹۲-۰۹-۱۳. مدیر ...
وظایف مرد در دوران بارداری و زایمان همسر | وب سایت نی‌نی ها
niniha.com/وظایف-مرد-در-دوران-بارداری-و-زایمان-همس/
۸ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - شما اینجا هستید: خانه / وظایف مرد در دوران بارداری و زایمان همسر ... ثبت نام می کنند و با مواردی همچون نوع رفتار با همسر، قبل و پس از فارغ شدن و تربیت ...
روانشناسی و مشاوره - دوران بارداری و وظایف مردان
mohsenazizi.blogfa.com/post-2918.aspx
۳ آذر ۱۳۸۸ ه‍.ش. - پس از فارغ شدن یک خانم ، همسر وی عادات سابق را پیش میگیرد و هیچ تغییری در ... موضوعی که طی دوران بارداری همسر و حس پدر شدن مردان را می‌ترساند ... شدن یکی از مهمترین، بزرگترین و زیباترین اتفاقاتی است که بعد از تقسیم قلب ...
نگاهی به افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=15733
۲۹ بهمن ۱۳۸۴ ه‍.ش. - آنچه در پی می خوانیم نگاهی است بر افسردگی دوران بارداری و افسردگی پس از ... وحشت از تولد نوزاد؛ این احساس در اغلب دختران پیش از ازدواج و بارداری ...
یک مرد در طول 9 ماه بارداری همسرش چه باید بکند - بیمه میهن
www.mihania.ir/club/aview/965.aspx
۲۴ تیر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - يکي از وظايف پدرهاي آينده حمايت از همسرشان در 9 ماه بارداري است. ... تغييرات بدني در دوران بارداري و شيردهي طبيعي است، بعد از اين دوران دوباره بدن به ... بهتر است در مورد اين مسايل قبل از بارداري يا چند ماه بعد از زايمان صحبت کنيد.
دوران بارداری زن و شهوت جنسی بالای مرد | پرسمان دانشجويي ...
www.moshavereh.porsemani.ir/.../دوران-بارداری-زن-و-شهوت-جنسی-بالای...
1- تلاوت آيه نور توسط والدين ، قبل از بارداري و توسط زن در ايام بارداري ضروري است . ... صالح رعايت نكاتي چند قبل از بارداري، در حين بارداري و بعد از زايمان ضروري است. ... اگر مرد داراي شهوت جنسي بالايي باشد و علاقه به نزدیکی داشته باشه، در دوران ..... اختلافات فرزندان · تربیت فرزند · تحصیل فرزند · حقوق فرزند · وظایف فرزند ...
نگاهي به افسردگي دوران بارداري و پس از زايمان
fa.parsiteb.com/news.php?nid=10735
افسردگي دوران بارداري يا پس از وضع حمل، يکي از مشکلات رايج در ميان زنان باردار ... هورمون شديداً کاهش مي يابد و به ميزان ترشح اين دو هورمون قبل از بارداري بازمي گردد.
مردان در بارداری | نقش و وظایف مهم مردان در بارداری همسرشان - نمناک
namnak.com/21983-مردان-در-بارداری.html
دوران بارداری ، مردان در دوران بارداری ، وظایف مردان در دوران بارداری همسرشان ... کافی است برای درک بهتر این توصیه به 9 ما قبل و تمام اتفاقاتی که در آن روی داد توجه کنید. آیا از اینکه برای ماه ها در .... افسردگی بعد از زایمان را همواره مد نظر قرار دهید. مهمان جدید ...
شرح وظایف ماما | مـــــــــــــــامــــــــــــــــــــا یی
mamai.ir/شرح-وظایف-ماما/
وظايف ماما در دوران قبل از بارداري شامل: آموزش، مشاوره، غربالگري و ارائه خدمات مطابق .... پيشگيري از بارداري مانند: مشاوره و آموزش قبل و بعد از بستن لوله‌ها در زن و مرد، ...
ازدواج دانشجویی - اخبار > وظایف مرد در دوران بارداری همسر
hsu.nahad.ir/?fkeyid=&siteid=45&pageid=69682&newsview...
۲ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برای بعضی مردان، این حس بلافاصله پس از دیدن جواب مثبت آزمایش ... اما در دوران بارداری همسرتان، آنچه از همه مهمتر است، احترام گذاشتن، صبر ... البته بهتر است اگر به این بیماری ها مبتلا هستید، قبل از تصمیم گیری برای بارداری، آزمایش خون و HIV بدهید. ... حتی از هفته ۲۰ به بعد قادر هستید جنسیت فرزند خود را بدانید.
دوران بارداری و وظایف مردان
www.adsearch.ir/show.aspx?ad=t_108115
دوران بارداری و وظایف مردان دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه ... با نوع رفتار با همسر، قبل و پس از فارغ شدن و تربیت فرزندان خود آشنا می‌شوند، اما در ... از مهمترین، بزرگترین و زیباترین اتفاقاتی است که بعد از تقسیم قلب با همسر، ...
معاونت درمان - شرح وظايف ماما در دوران غير بارداري
umsha.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=15&pageid=1573
آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج و آمادگي براي بارداري ... پيشگيري از بارداري با زوجين (اعم از مشاوره آموزش قبل و بعد از بستن لوله ها در زن و مرد، IUD، نورپلنت و ...)
تغذیه در دوران قبل و بعد از بارداری | مجله تخصصي آرايشي ...
lifemag.ir › بارداری
صفحه اصلي > بارداری > تغذیه در دوران قبل و بعد از بارداری ... تنوع و تعادل را حفظ کنید یکی از مهم‌ترین وظایف خانم‌ها طی دوران بارداری حفظ سلامت خود و جنین‌شان، با ...
بارداری و زایمان - نقش مردان در دوران شيردهي همسر
www.bardary.blogfa.com/post-523.aspx
۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بارداری و زایمان - نقش مردان در دوران شيردهي همسر - اطلاع رسانی در مورد مراحل قبل از بارداری/ بارداری /زایمان و بعد از زایمان. ... وظايف مردان در رابطه با شيردهي همسرانشان : مردان بايد از اهميت شيرمادر با اطلاع باشند و مضرات تغذيه با بطري را ...
دانستی های بارداری
ninifen4.niniweblog.com/
هر گونه ناراحتی و استرس زن در طول دوران بارداری بر جنین وی تاثیر می گذارد. اگر می خواهید ... وظایف مردانه! .... برای با هوش تر شدن و زیباتر شدن كودك چه اصول تغذیه ونكاتی را قبل از بارداری ودر حین بارداری و بعد از ان باید رعایتكرد پاسخ : اگر مایل ...
نقش پدر در دوران بارداری - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/296223/نقش-پدر-در-دوران-بارداری
به نظر می رسد نگرانی مداوم مادر در دوران بارداری، موجب ترشح هورمونهایی می شود که عامل ... داده است کودکانی که پدرانشان پیش از تولد با آنها صحبت کرده اند، بعد از تولد نیز ... این احساس مسئولیت در برابر فرزند و همسر باعث به تکامل رسیدن مرد می شود.
وظایف مرد در دوران بارداری و زایمان همسر - تالار گفتمان اف دی ال
forum.freedownload.ir/thread-381424.html
دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگی های خاص ... و با مواردی همچون نوع رفتار با همسر، قبل و پس از فارغ شدن و تربیت فرزندان خود ...
وظایف شوهر در دوران بارداری و زایمان | اخبار ایران و جهان
akhbaretaze.ir/fa/news/279101/وظایف-شوهر-در-دوران-بارداری-و-زایمان/
۲ روز پیش - دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ... است کودکانی که پدرانشان پیش از تولد با آنها صحبت کرده اند، بعد از تولد نیز ...
دکتر صدیقه آذری - متخصص زنان و زایمان - افسردگی و بارداری
www.drs-azari.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=7377
بعضی از آنمها قبل از بارداری افسرده می باشند و در تعدادی، علائم حین بارداری گسترش ... بضی از زنان حین بارداری احساس خوبی دارن اما بعد از زایمان دچار احساس غمريال خشم ... یا اضطراب یا ناامیدی وجود درد که آنها از مقابله با وظایف روزانه دجار هراس می شوند.
معالجه افسردگی در حاملگی و نقش شوهران در معالجه آن
www.hidoctor.ir/6260_معالجه-افسردگی-در-حاملگی-و-نقش-شوهران-د.html/
۸ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - قبل از این کارشناسان فکرمی کردند هورمونهای حاملگی مانعی در مقابل ابتلا زن حامله به افسردگی بوده وامکان دارد تا زنحامله بعد از ... نگرانی و دلواپسی وضعیتی است که در طول دوره بارداری باید درمان شود. ... در اینجا راه کارهایی پیشنهاد می شود که مردان نیز با رعایت کردن آنها می توانند به کاهش استرس در طول بارداری و پس از ...
وظایف مرد در دوران بارداری و زایمان | فرا پرس
farapress.ir/fa/news/744284/وظایف-مرد-در-دوران-بارداری-و-زایمان/
۲ روز پیش - دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ... است کودکانی که پدرانشان پیش از تولد با آنها صحبت کرده اند، بعد از تولد نیز ...
نکات قابل توجه قبل از بارداری - Professor Soltanzadeh
www.professorsoltanzadeh.com/information/pregnant.htm
اگر برنامه ریزی برای باداری انجام نشده باشد ، دختر خانم ناگهان بعد از ازدواج متوجه ... در گذشته به 9 ماه دوران حاملگی توجه می شد ولی امروزه 3 ماه قبل از بارداری را هم که اگر ...
نقش مردان در طي دوران بارداري زنان - تالار گفتگوی همدردی ...
www.hamdardi.net/thread-9387.html
۱ آذر ۱۳۸۸ ه‍.ش. - دوران بارداري، دوراني است که نه تنها براي زنان بلکه براي مردان نيز ويژگي‌هاي خاص خود را داراست. ... با همسر، قبل و پس از فارغ شدن و تربيت فرزندان خود آشنا مي‌شوند، اما در ... زن به خاطر زن بودنش نبايد تمامي وظايف را به دوش بکشد. مرد ...
سلامت روان دوران بارداری - مرکز سلامت روان جامعه نگر
mumscmhc.blogfa.com/category/3
استرس در دوران بارداری عوارض جبران ناپذیری برجا می گذارد . ... زنان در زمان تخميني حاملگي وضع حمل مي کنند و مابقي زنان باردار در فاصله يک هفته قبل و يک هفته بعد از زمان تخميني زايمان مي کنند. ... وظایف همسر در دوران بارداری به شرح ذيل مي باشد:.
وظيفه مردان براي زنان در دوران بارداري - صفحه 1 - نی نی سایت
www.ninisite.com › تبادل نظر › دوران بارداري › پدران آينده
۴ مرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 8پست - ‏7 نویسنده
سلام خانمها و اقايان خانم من 5 ماهه حامله است خيلي خيلي دوستش دارم يك سري وظايف مثل مراقبت و جلوگيري از كار زياد ، عصبي شدن ، استرس گرفتن ...
راهنمای معنوی دوران بارداری - طرح قرآنی لالای فرشته
lalay.ir/about-us/274-1391-12-08-08-22-32.html
در صورت امکان، مرد چهل روز (یا به مقدار توانش) روزه بگیرد و تطهیر شود. ... ۳ سوره ی یوسف به یک انار (در صورت نبودن انار، به سیب) خوانده شود و بعد از روز سوم، میل شود. (خوردن انار در دوران بارداری، بسیار توصیه شده و خواص بسیار زیادی دارد. ... دکتر کرد افشاری چند هفته پیش در برنامه ی خانه ی محبت گفتند: در طب سنتی بر اساس ...
کلینیک حقوقی ایران | وظایف والدین نسبت به کودکان از ...
iranlawclinic.com/doc/9ade1d929
حقوق کودکان در دوران قبل از تولد مورد بی‌مهری قانون‌گذار واقع گردیده و والدین هیچ ... و وظایف والدین می‌توان آن را در دو بخش کلی دوران قبل از تولد (بارداری) و دوران بعد از ... اول ماده ۱۲۱۰ قانون مدنی سن بلوغ دختران را ۹ سال تمام قمری و سن بلوغ پسران را ۱۵ ...
شايع‌ترين پرسش‌هاي مردان در دوران بارداري - زنان بهداشت محیط ...
www.shima-1.blogfa.com/post-52.aspx
طي دوران بارداري، مردان در زندگي همسرشان چه نقشي بازي مي‌كنند؟ ... زن به خاطر <زن> بودنش نبايد تمامي وظايف را به دوش بكشد. مرد ... گاهي پيش مي‌آيد كه زنان علاقه‌اي به جلسه‌هاي آمادگي قبل از زايمان نشان نمي‌دهند ولي مردها مدام درباره آن صحبت مي‌كنند و بسيار ...
دانشکده پرستاری و مامایی حضرت زینب - شرح وظایف مربیان ...
nursing.yums.ac.ir/index.aspx?siteid=16&pageid=1073
5- مشاوره دوران بارداري (تغذيه ،فعاليت ،آمادگي جسمي و روحي دوران بارداري . ... از بارداري با زوجين (اعم از مشاوره قبل و بعد از بستن لوله ها در زن و مرد ، جلب مشاركت مردان ).
شرح وظایف ماما در دوران بارداری - مشاوره و خدمات مامائی و زنان ...
www.sareh-abdollahi.ir › دانلود › دانلود منابع رشته مامائی
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... زنان و نازایی. 17:00:19. Home دانلود دانلود منابع رشته مامائی شرح وظایف ماما در دوران بارداری ... بررسی علائم زایمانی قبل از 37 هفته بارداری و آموزش علایم خطر به مادر باردار شامل: پارگی کیسه آب ... مراقبت قبل و بعد جراحی.قسمت دوم.
نقش مردان در طی دوران بارداری زنان چیست ؟ : روزنامه پزشکی ایران
www.iran.pezeshk.us/archives/17750
۱۹ آبان ۱۳۸۸ ه‍.ش. - دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگیهای خاص خود را داراست. ... با همسر، قبل و پس از فارغ شدن و تربیت فرزندان خود آشنا میشوند، اما در ... زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد. مرد ...
وظایف شوهر در دوران بارداری و زایمان - آخرين اخبار روز
www.bwinnerharbor.com/.../2912497-وظایف-شوهر-در-دوران-بارداری-و-زا...
۲ روز پیش - وظایف شوهر در دوران بارداری و زایمان. ... مطالعات نشان داده است کودکانی که پدرانشان پیش از تولد با آنها صحبت کرده اند، بعد از تولد نیز نسبت به ...
وظایف شوهر قبل و پس از زایمان چیست؟ - شفا آنلاین
shafaonline.ir/fa/news/68834/وظایف-شوهر-قبل-و-پس-از-زایمان-چیست
۱۷ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - حضور مردان بلافاصله بعد از زایمان در کنار و بالین زن ، موجب شادی و آرامش او خواهد شد . باید بدانیم که مدتی قبل از زمان زایمان ، هم فکری بین زن و شوهر در مورد محل انجام دادن زایمان باید ... نکاتی که مردان باید درباره بارداری همسرشان بدانند!
بارداری مردان چگونه است ؟! | دختر ايرانی | مجله بهداشت، سلامت و ...
dokhtar-irani.com/item/20878_بارداری-مردان-چگونه-است
در اینجا به چند نمونه از مسائلی که در دوران بارداری پیش می اید و مردان باید با این امور ... تناسب اندام خانمها از حدود چهار ماهگی دوران بارداری شروع به تغییر می کند و این تغییرات تا بعد از زایمان و ... زن به خاطر زن بودنش نباید تمامی وظایف را به دوش بکشد.
درباره ما- مشاوره تلفنی زنان و مامایی الهام
elhamcounselling.ir/درباره-ما/
روش های جلوگیری از بارداری, زنان و زایمان,مشاوره تعیین جنسیت,مشاوره مامایی, نازایی ... وظایف ماما شامل: آموزش دوران بلوغ ،مشاوره قبل از ازدواج،مشاوره قبل از بارداری ... در مورد چگونگی کاهش و افزایش تمایلات جنسی – رفتارهای قبل و بعد ار مقاربت و …
تعیین جنسیت نوزاد (برای پسردار شدن) چی کار باید کرد - ...
www.iran-forum.ir › ... › پیش از بارداری - بارداری - زایمان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برای همین برای تقویت نطفه،آقایون باید از سه ماه قبل از بارداری همسرشون اقدام کنن. 4- یکی از مسائل مهمی که نطفه رو .... ***ابتدا زن باید به درجه ارضا برسد و مرد بعد از زن به این مرحله برسد. .... غذاهایی که در دوران بارداری باید پرهیز کنید · نکاتی برای .... وظايف مرد و زن براي انجام نزديکي (براي پسر دار شدن): 1- آماده کردن ...
وظایف شوهر در دوران بارداری - جوان ایرانی
www.irjavan.com/وظایف-شوهر-در-دوران-بارداری/
۲۲ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - وظایف شوهر در دوران بارداری تعیین وظیفه هریک از والدین در اوائل ... ۸٫ بعد از آماده شدن و معاینه خانم باردار توسط پزشک، شوهر می تواند زن را در اتاق درد ملاقات کند. ... قبل از بارداری به سلامت دندان های خود توجه کنید · مردان و نه ماه بارداری ...
NURSE - تکامل وظایف مادری در تریمستر اول، دوم و سوم بارداری
www.sahar71499.blogfa.com/post/97
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - وظیفه مادری ازدوران بارداری وحتی قبل از بارداری شروع می شود وشامل قدم هایی است که برای رشد ... ایجاد می کند تطبیق با وظایف والدینی فرآیندی ادامه دار در طی بارداری و بعد ازآن است. ... هر زن در دوران بارداری سه مرحله را پشت سر می گذارد. .... از نگاه اسلام زن و مرد هر دو انسانند، هر دو مخلوق خدايند و هر دو برابر، اما برابري در ...
نقش و وظایف مادر در تربیت فرزندان در دوران بارداری از نظر علم ...
www.hawzah.net/.../نقش-و-وظایف-مادر-در-تربیت-فرزندان-در-دوران-بار...
نقش و وظایف مادر در تربیت فرزندان در دوران بارداری از نظر علم، قرآن و سنت ... این دوره ی بارداری صورت نگیرد تربیت فرزند در بقیه مراحل زندگی بعد از تولد، کودکی، ... گام به گام با جنین پیش می رود و در هر قدمی که در طریق تکون و رشد برداشته می شود.
تدابیر دوران بارداری(1) - دانلود کتاب
www.forum.98ia.com › ... › سرگرمی › مطالب کودکان › بارداری و زایمان
5پست - ‏1 نویسنده
وظایف مردانه! ... کمی انصراف ظاهری زن از مرد در این دوران و تمرکز او روی مسایل بارداری ، به معنای کم ..... از نیم ساعت قبل از غذا تا دو ساعت و نیم بعد از آن باید ترک شود.
دوران بارداری و وظایف مردان - متنوع ترین وبلاگ!!! همه چیز از همه جا
zojein.persianblog.ir/post/636/
دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگی‌های خاص ... با نوع رفتار با همسر، قبل و پس از فارغ شدن و تربیت فرزندان خود آشنا می‌شوند، اما ... از مهمترین، بزرگترین و زیباترین اتفاقاتی است که بعد از تقسیم قلب با همسر، ...
یک خانم باردار، به چه نکاتی باید توجه داشته باشد؟ - کلوب
www.cloob.com/timeline/answer_1672_692343
۳ دی ۱۳۸۶ ه‍.ش. - آیا عملکرد مادر در دوران بارداری در شخصیت آینده کودک تاثیری دارد یا خیر؟ ... همچنین افراد سیگاری ممکن است دیرتر موفق به حامله شدن شوند چون سیگار باروری هم زن و هم مرد را تهدید می کند. ... بسیاری از خانم ها قبل از حامله شدن به پزشک مراجعه می کنند. ... جنین بعد از اینکه این هورمون به دیواره رحم برخورد می کند شروع به ...
صفحه اصلی - زندگی در آلمان - زندگی با کودکان - Goethe ...
www.goethe.de/lrn/prj/wnd/idl/lmk/faindex.htm
ماما نیز وظایف مشابهی دارد. به شما در طول بارداری و پس از زایمان، مشاوره میدهد و در دوران بارداری و هنگام زایمان، کمک میکند. ... (Mutterschutz) استفاده کنید و به مرخصی بروید که در اکثر مشاغل 6 هفته پیش از ... اگر شاغل هستید، میتوانید فرزند خود را به مدارس تمام روز و یا پس از مدرسه به یک محل نگهداری بعد از مدرسه کودکان (Hort) بفرستید.
دیابت حاملگی یا GDM
diabetestma.org/view/دیابت%20حاملگی/1158.html
در طی دوران بارداری این هورمون ها می توانند تا حدی باعث افزایش قند خون مادر (عدم تحمل ... گیری روزانه ی قند خون ( قبل از صبحانه ، 2 ساعت بعد از صبحانه ، قبل از وعده های ...
تحقیق خردادماه 83- مراقبتهاي دوران بارداري و نقش پدر در این ...
iranianparents.persianblog.ir/post/85/
دو – فراهم كردن مراقبتهاي معمول دوران بارداري، زايمان و بعد از زايمان ... تورم و حساس شدن پستان ها از اولین علائم بارداری هستند، پستانها ممکن است خیلی زود 7-10 .... هر هورمون وظیفه‌ی ویژه‌ای دارد، وظایفی چون کمک به رشد و شکل‌گیری جنین، افزایش سوخت ... کلیه‌ها در بارداری بیش‌تر از پیش کار می‌کنند، چون مایع بیش‌تری از قبل را باید دفع ...
چگونه به اندام قبل از بارداری از بارداری برگردیم؟ | بویر نیوز
boyernews.com/161972/چگونه-به-اندام-قبل-از-بارداری-از-باردار/
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - چگونه به اندام قبل از بارداری از بارداری برگردیم؟ ... به طوری که خیلی از زنان بعد از دوران بارداری تشویق به گرفتن رژیم های مختلف مثل رژیم .... اعلام ممنوعیت استفاده از رژ لب برای مردان/ پشت پرده تصویب برجام/ قایم شدن پشت پرده ...
[DOC]آئین نامه تاسیس مرکز مشاوره و ارائه خدمات مامایی - معاونت درمان
vct.qums.ac.ir/Portal/file/?128172/آئين-نامه-تاسيس-مرکز-مشاوره...
او قادر به نظارت، مراقبت و آموزش به زنان در طی دوران حاملگی ، زایمان، بعد از زایمان، ... وظایف ماما شامل: آموزش دوران بلوغ ، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره قبل از بارداری، آموزش ...
دانستنی های دوران بارداری | دانشنامه پزشکی
medplus.ir/دانستنی-های-دوران-بارداری/
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - دانستنی های دوران بارداری : دوران بارداری نیازمند یک برنامه کامل از فعالیت ها, باید و نبایدها و در مجموع وظایفی که برای صحیح گذراندن این دوران باید رعایت .. ... کمی انصراف ظاهری زن از مرد در این دوران و تمرکز او روی مسایل بارداری ، به معنای ... بهتر است بیمارستانی که تصمیم به زایمان در آن را دارید از قبل مشخّص کنید.
ماما براي فردايي بهتر - پایگاه جامع آموزش و فرهنگ‌سازی سلامت
www.salamat.gov.ir/news/سلامت+مادران/.../ماما+براي+فردايي+بهتر
علاوه براین وظیفه ی اصلی ماما ، اتجام مراقبت هاي قبل، حين و پس از زايمان،انجام زايمان آموزش دوران بـارداری و آمـاده کـردن والدین برای پذیرش وظایف پدری و مادری است که می ...
مطالب جالب و مهم دوران بارداري - ܓܨ ܓهرچي دلت بخواد ღஐ
behnamkhan1991.blogfa.com/post-115.aspx
بدن شما در دوران بارداری متحول بزرگترین تغییرات در طول زندگیتان می شود. همچنین سلامت ... کدام یک از زوجین پیش از سعی کردن برای حاملگی باید مصرف کافیینرا کم کند؟ الف) مرد ب) زن ... هرچند احتمال سقط جنین بعد از سه ماهۀ اول بسیار کم است، ولی وجود خونریزی شدید می .... که اگر وظایف این دوران بخوبی انجام شود فصل تمایلات و
پدر شدن | زیباشو دات کام
www.zibasho.com/archives/6855
مسئولیت و احساس توانایی در انجام وظایف، در پدر ایجاد استرس می‌کند و گریه مداوم ... هم مادر و هم پدر باید مراقب تغذیه خود باشند؛ چه در دوران بارداری و چه پس از تولد نوزاد. ... به خصوص زمانی که فقط مرد کار می‌کند، این موضوع می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. ... از آنجا که نوزاد تازه متولد شده نیاز به توجه و مراقبت پدر و مادر دارد، به اندازه قبل ...
آشنایی با شغل ماما - استخدام
www.e-estekhdam.com/ماما/
۱۰ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بخش عمده ای از وظایف ماما مربوط به مادران باردار است. ... ماما قبل از بارداری، در طول دوران بارداری، هنگام زایمان و پس از زایمان مراقبت های لازم را از مادران می ...
افسردگی در طول دوران بارداری و پس از زایمان
www.dorvana.com/.../544-depression-during-and-after-pregnancy-0104...
پاسخ: افسردگی یکی از مشکلات شایع در دروارن بارداری و بعد از آن است. ... قرار دارند، مانند زمان بلوغ، در طول بارداری و پس از آن، همچنین در دوران قبل از یائسگی. ... بروز علائم افسردگی هر زمان بعد از زایمان، حتی چند ماه بعد از زایمان; انجام وظایف معمول در ...
سوالات متداول در باره آی وی اف (ivf) - iranbanou.com
iranbanou.com/magazin/1150-سوالات-متداول-در-باره-آی-وی-اف-(ivf)
پيشنهاد ما اين است كه مرد حداقل 84 ساعت قبل از زمان خارج كردن سلول‌هاي جنسي از انزال ... آيا لكه‌بيني بعد از انتقال جنين و قبل از تست حاملگي طبيعي است؟ .... با این روشها بچه ها را برای مدرسه راحت تر بیدار کنید · وظایف شوهر در دوران بارداری و زایمان ...
مادران باردار - شبکه بهداشت و درمان شهریار
shahriar.iums.ac.ir/?fkeyid=&siteid=54&pageid=9639
انجام اقدامات لازم جهت خانمهاي نيازمند مراقبت ويژه مطابق بوکلت مادران باردار ... اولين قدم در مراقبت دوران بارداري تشکيل پرونده جهت خانم باردار مي باشد و مراقبت ... مراقبت هاي پیش از بارداری، دوران بارداري و پس از زايمان در واحدهای محیطی شهرستان ... گروه هدف :زنان متمايل به بارداري ، زنان باردار و زنان زايمان كرده تا 60 روز بعد از زايمان.
مردان و نه ماه بارداری همسر :: آبنبات چوبی
jellybean.blog.ir/post/مردان-و-نه-ماه-بارداری-همسر
10 ساعت قبل ... beytoote.com مردان و نه ماه بارداری همسر - بیتوته مردان و نه ماه بارداری همسر - بیتوته مردان و نه ماه عاشقی ... یک پدر و همسر مهربان از همسرش در دوران بارداری حمایت می کنند. تغییرات .... وظایف مرد در دوران بارداری و زایمان همسر. دوران بارداری . .... خوردن کندر در زنان باردار از ماههای سوم به بعد برای جنین مضر است .... نه! این خانم‌ها ...
ازدواج دانشجویی - ضرورت فرزند آوری
teh14.masjedun.com/?fkeyid=&siteid=45&pageid=69682
قبل از تولد با او حرف بزن ... وظایف مرد در دوران بارداری همسر ... می کند و با مسایل علمی در رابطه با نوع رفتار با همسر، قبل و بعد از فارغ شدن و تربیت فرزندان خود آشنا ...
رژیم غذایی بعد بارداری - نوزادم-nozadam
www.nozadam.com/after-pregnancy/after-care/after-diet.html
بعد از وضع حمل تمام خانم‌ها تمایل دارند كه به وزن قبل از حاملگی خود برگردند و نگران هستند كه این مورد چه مدت ... رژیم بعد از زایمان باید با دقت دوران بارداری رعایت شود.
احکام زناشویی - بهترین هدیه به همسر - Blogfa
nobatearamesh.blogfa.com/category/21
ناشزو ناشزه به مرد یا زنی گفته می شود که حقوق واجب و وظایف شرعی را نسبت به همسرش رعایت نکند. ... اگر یقین کند وقت نماز شده و نیت غسل واجب کند بعد معلوم شود که پیش از وقت غسل کرده ... آیا در دوران آبستنی و بارداری ، نزدیکی با زن جایز است ؟
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - ویکی‌نبشته
https://fa.wikisource.org/wiki/قانون_اساسی_جمهوری_اسلامی_ایران
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تأمین حقوق همه جانبه افراد از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و ... موارد، طرز تشکیل و حدود اختیارات و وظایف شوراها را این قانون و قوانین ناشی از آن ... حمایت مادران، بالخصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند، و حمایت از کودکان بی‌سرپرست. ..... رییس جمهور برای هیأت وزیران پس از تشکیل و پیش از هر اقدام دیگر ...
عفونت‌های ویروسی دوران بارداری و عوارض آن بر جنین - مهرخانه
mehrkhane.com › صفحه نخست › بهداشت و سلامت
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این متخصص زنان و زایمان گفت: کاهش سیستم ایمنی در دوران بارداری، مادر را ... داد: وظیفه پزشک است که قبل از بارداری مادر را در جریان این امر بگذارد و لازم ... در هفته 26 سطح این آنتی‌بادی‌ها در مادر و جنین مساوی شده و بعد از تولد نوزاد در ...
اگر فرزند زیبا می خواهید... « سلامت و پزشکی - یک دوست دات کام
www.1doost.com/Post-9823.htm
۷ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - نکات زیادی قبل از بارداری وجود دارد که بر روی زیبایی فرزند تاثیر عمده ای دارد. .... وظایف مرد و زن برای انجام نزدیکی (برای پسر دار شدن): ..... خیلی خوب بود مرسی حالا پیاز رو باید قبل از صبحانه بخوریم یا بعد از صبحانه حالا میترسم ... دوران حاملگی دوستم میگفت بچه من چشم رنگی میشه،ماهم حسابی دست انداخته بودیمش ...
مجموعه کتاب بارداری ۹ ماه انتظار شیرین
www.shabakema.com/pdf/bardari/
۱۴ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - کتاب جامع دوران بارداری و مسائل قبل و بعد از زایمان. کتاب باید ... رفتارهای طبیعی و انتظارات مردان و زنان پس از رابطه جنسی و مقاربت. نکات جالبی ...
دایره المعارف اسلام پدیا » نوزاد
islampedia.ir/fa/1390/11/نوزاد/
۳ بهمن ۱۳۹۰ ه‍.ش. - از ترکیب یک سلول جنسى مرد و یک سلول جنسى زن، سلول تخم به وجود مى آید. .... تغذیه صحیح مادر در این دوران خاص موجب رشد جسمانى و عقلانى جنین .... پرسشی از مراجع عظام پیرامون حکم باردار نمودن مصنوعی زن با نطفه شوهر شده است. ... چنین چیزی جائز است، آیا قبل از حلول روح در جنین، یا بعد از حلول هم سقط جائز است؟
[PDF]مراقبت های دوران بارداری حين و پس از زايمان
www.zums.ac.ir/files/mousavi/DP/dp_num_59.pdf
ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺯﺍﻳﻤﺎﻥ ﺯﻣـﺎﻥ ﺑﺴـﻴﺎﺭ ﺣﺴﺎﺳـﻲ ﺍﺳـﺖ . ﻣـﺎﺩﺭ ﺩﺭ ... ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺎﻳﺪ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺩﻫـﻢ ﻭ ﻳـﻚ ﺑـﺎﺭ ﻗﺒـﻞ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﭼﻬﻠـﻢ. ﺟﻬــﺖ ﺗﻜﻤﻴــ .... ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﻣﻬﻤﻲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ . ﻛﻮﺩﻙ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺷﺪ ﻭ ...
دوران بارداری و وظایف مردان - سایت تفریحی تکتا نیوز
taktanews.ir/دوران-بارداری-و-وظایف-مردان/
نقش مردان طی دوران بارداری چگونه است؟,دوران بارداری و وظایف مردان,رفتار شوهر با ... پس از فارغ شدن یک خانم ، همسر وی عادات سابق را پیش میگیرد و هیچ تغییری در ... از مهمترین، بزرگترین و زیباترین اتفاقاتی است که بعد از تقسیم قلب با همسر، ...
دانشکده پرستاری و مامایی - گروه مامایی
www.nm.umsu.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=12&pageid=2237
او باید قادر به نظارت، مراقبت و توصیه به زنان دردوران بارداری، زایمان و دوره بعد از ... کار ماما باید شامل آموزش دوران بارداری، آماده کردن والدین برای پذیرش وظایف پدری و ...
تیر ۱۳۹۱ - مشاورحقوقی خانواده
mhjohar.blogfa.com/1391/04
عدم تمکین زوجه ارتباطی به حقوق مرد مبنی بر تقدیم دادخواست طلاق ندارد و با توجه به ماده 1133 قانون مدنی مرد هر ... آیا بعد از تقسیط مهریه، زوج می‌تواند از دادگاه تقاضای ازدواج مجدد را بنماید؟ .... 2-در صورتی که طرفین دعوی قبل از صدئر حکم از حق در خواست تجدید نظر صرفنظر کرده باشند. ...... اما اجراي صيغه طلاق در دوران بارداري مانعي ندارد .
تعداد رابطه جنسی و تعداد دفعات آن چگونه است؟ - تکناز
www.taknaz.ir/news_detail_8592.html
زیرا بعد از غذا بیشترین انرژی و گردش خون انسان به طرف معده سرازیر می شود. ... ب- زنی که نگران باردار شدن است، زنی که عمیقا از شوهرش رنجیده،زنی که از مشکل یا ... بنابراین وظیفه مرد این است که ابتدا با او آشتی کند و دلخوری هایش را رفع نموده و او را ... از نظر آنان مردها قبل از هماغوشی خوش زبان و مهربان می شوند و خوب می دانند که چگونه ...
[DOC]چگونگی انجام مراقبت قبل از بارداری - دانشگاه علوم پزشکي و ...
nm.muq.ac.ir/uploads/109_108_82_149.docx
جهت اطلاع از مراقبت های قبل از بارداری عدد 1 ، مراقبتهای دوران بارداری عدد 2 و مراقبت ... رحم در هفته های اول بارداری در داخل لگن قرار دارد و از هفته 12 به بعد از لگن خارج شده و .... خانواده عدد 6 و نقش مردان در دوران بارداری همسرانشان عدد 7 را شماره گیری نمایید. ...... جهت اطلاع از شرح وظايف مراكز مشاوره شيردهي عدد 1، و ليست مراكز مشاوره شيردهي عدد ...
نقش ماما در مراقبت قبل از بارداری | معاونت بهداشتی و مرکز ...
phc.mui.ac.ir/fa/content/نقش-ماما-در-مراقبت-قبل-بارداری
وظایف ماما در درجه اول مراقبت‌های دوران بارداری، انجام زایمان طبیعی و مراقبت‌های پس از زایمان است اما در حال حاضر مامایی نوین در دنیا وظایف گسترده‌تری را بر عهده ماما ...
نی نی های ما - دانستنی های قبل از بارداری
ninihaye-ma.blogfa.com/cat-1.aspx
تزریق این واکسن سه مرحله‌ای بوده و قبل و بعد از زایمان صورت می‌گیرد. ... 1- آنفولانزا: این واکسن می‌تواند از بیماریهای جدی مادردرطی دوران بارداری جلوگیری کند. ..... ۵- پیش از بارداری زن و مرد هر دو می بایست از سلامتی جسمی و روانی برخوردار باشند.
آداب ازدواج - بخور نخورهای دوران بارداری
majidk57.blogfa.com/post-3067.aspx
آداب ازدواج - بخور نخورهای دوران بارداری - اين وبلاگ در مورد آداب شرعي عروسي و شب زفاف و ... پسران جوان .... در ماه هفتم بارداری خود، بعد از هر غذا کمی خربزه بخورد و در این کار کوتاهی نکند اما قبل و بعد از آن آب نخورد. ... 2- وظایف مادر تا هفت سالگی کودک.
فروردین ۱۳۸۹ - یادداشت های یک نیمچه ماما
www.mamaii.blogfa.com/8901.aspx
۲۵ فروردین ۱۳۸۹ ه‍.ش. - البته اون مرد معتاده هم وقتی زنه رو آورد دیگه کسی اونو ندید. ... «حيطه رشته مامايي از دوران قبل از حاملگي شروع مي‌شود و تا پس از زايمان و ۶ سالگي كودك ادامه پيدا مي‌كند. ... مرحله بعد حاملگي است كه در اين مرحله مراقبت از باردار در درمانگاهها با .... كار ماما بايد شامل آموزش دوران بارداري، آماده كردن والدين براي پذيرش وظايف پدري و ...
every thing - بارداری از دیدگاه دین و دانش
elva.blogfa.com/post-8.aspx
3- سهم زن و مرد در شكل گيري جنين. 4- آداب و مسئوليت ... 5- نخستين وظائف والدين بعد از تولد نوزاد. الف-پذيرش .... آداب و مسئوليت هاي مادر در دوران قبل و بعد از بارداري:.
اختلالات روان پزشکی در دوران بارداری: : تندرستی و زندگی ...
www.tebyan-zn.ir/News-Article/healthy_safe_life/.../166190.html
۴ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ... روانی خیلی بیشتری را نسبت به مردان برای پدر شدن متحمل می شوند. ... اختلالات روان پزشکی بر تغذیه، مراقبت های قبل از بارداری و نتیجه ی بارداری تأثیر نامطلوبی دارند. اگر علایم در دوران بعد از زایمان ادامه یابد، با تماس مادر و نوزاد و در نهایت ... نگرانی از این که آیا می تواند وظایف مادری از جمله شیر دادن به نوزاد را به ...
تغذیه در سه ماهه اول بارداری - دانشنامه فرزند
farzand.net › بارداری › بارداری در سه فصل › سه ماهه اول
رتبه: ۴٫۲ - ‏۹۰ رأی
در اوایل این دوران، ممکن است حتی از بارداری خود بی خبر باشید. ... ایده آل آن است، که پیش از بارداری، رژیم غذایی مناسبی برای خود داشته باشید؛ تا ناراحتی های به وجود آمده در دوران بارداری، شما را دچار ... بعد از غذا حتی برای مدت خیلی کوتاه، استراحت کنید.
وبلاگ اختصاصی دکتر نازیلا کرمی
dr--karami.blogfa.com/
علل سرد مزاجی آقایان در روابط زناشویی چرا باید سرد كنندهای جنسی مردان را بدانیم : ... به مرد مربوط می شود که باید وظایف خود را درست اجرا کند گاهی اوقات مرد با آنکه با شیوه .... در صورتیکه در دوره های قبل، نوع دیگر ضد بارداری را دریافت کرده اید. ... پس از پایان یك بسته ، بلافاصله در روز بعد مصرف اولین قرص از بسته جدید را آغاز كنید .
دوران بارداری و وظایف مردان آکا - ورزشی
sports.funon.ir/دوران-بارداری-و-وظایف-مردان-آکا.html
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان . ... جمله ای که هر سال این موقع ها دانش آموزان به همدیگه میگن بعد وقتی فرداش میری میبینی ... پس از سه روز که ماش‌ها جوانه زدند آن‌ها را درون ظرف مورد نظري کهاز قبل ته آن لايه‌اي از ...
مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان،بارداری،مامایی،آمادگی های ...
www.royanmama.com/
تغییرات روان شناختی دوران بارداری ... تعیین جنسیت پیش از بارداری ... آمادگی زایمان و ورزشهای دوران بارداری; آموزش قبل از بارداری; آموزش ماساژ نوزاد; آموزش مهارتهای ...
[DOC]شرح وظایف بهورز
portal.arakmu.ac.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=d57f6bee-87b3...
به دلايل فرهنگي كوشش شده است در هر خانه بهداشت يك بهورز زن و يك بهورز مرد ... قبل از باردار شده بين زنان; كنترل و معاينه روتين مادران باردار ( مراقبتهاي دوران .... پانسمان هاي ساده را انجام داده و در صورت نياز بعد از اقدامات اوليه بيمار را ارجاع فوري مي كند.
تخمین زمان تخمک گذاری به منظور (پیشگیری از بارداری و یا ...
forum.iransalamat.com/...بارداری.../تخمین-زمان-تخمک-گذاری-به-منظور-...
۲۰ مرداد ۱۳۸۴ ه‍.ش. - در صورتي که از سه روز قبل تا سه روز بعد از زمان تخمک گذاري مقاربت انجام ... احتمال بارداری وقتی بالا میره که اسپرم ها در حوالی تخمک گذاری وارد ... نحوه آن به این صورت است که قبل از خروج مایع منی ، مرد آلت خود را از واژن خارج می کند.
احكام روزه و عادت ماهيانه بانوان | هدانا | HADANA.IR
hadana.ir › احكام روزه
ج) روزه باطل مى شود و بايد بعد از ماه رمضان، قضا كند. ... پرسش: ایا زن پس از قطع خون حیض و نفاس که میتوانسته قبل از طلوع فجر غسل کند وروزه ... پرسش: آیا زنان می توانند برای گرفتن همه روزه های ماه رمضان از قرص ضد بارداری .... لكه بيني غسل حيض غسل حيض غسل حيض غسل حيض غسل حيض دوران قاعدگي دوران ... حكم خوردن مني مرد.
دوران بارداری | تحلیلی از یک ماجرای خیانت به همسر
boro.niazerooz.com › اخبار › خبر روز
۲۹ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - او چهار سال قبل شوهرش را از دست داده بود و از یک سال قبل به عقد موقت بهروز درآمده بود. ... مردان و 10 درصد زنان در بخشی از دوران زندگی زناشویی خود، با فردی غیر .... تصاویری که از سونوگرافی هفته 31 به بعد دوران بارداری مادر لئو موجود است به نوعی این . ... وظایف همسران در دوران بارداری نی نی سایت: تعیین وظیفه هریک از ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 776
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 290
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 580
  • باردید دیروز : 641
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,523
  • بازدید ماه : 1,523
  • بازدید سال : 30,614
  • بازدید کلی : 363,442